1)Title: “An innovative 'Self-Improvement' approach for the professional development of early educators (SIA-ProD)”. 2016-2019
Director: Γραμματικόπουλος Β.
Financier: Ευρωπαϊκή Ένωση
Description: Το έργο αποσκοπoύse να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τη μεθοδολογία και τα εργαλεία για την αυτοαξιολόγηση και την αυτοβελτίωσή τους με σχετικά χαμηλό κόστος. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, το έργο εφάρμοσε στην εκπαιδευτική πράξη μία καινοτόμο τεχνική που ονομάζεται Discrete Choice Modeling (DCM). Η χρησιμότητα της μεθόδου DCM έγκειται στο ότι αποκαλύπτει τις πραγματικές και αληθινές προτιμήσεις των ερωτηθέντων, εκμαιεύοντας τις αναπαραστάσεις τους για ένα θέμα.
The current project aspired to develop an alternative approach for the professional development of early educators. The project aimed to provide to practitioners the methodology and the instruments for self-evaluation and self-improvement with a ‘low cost’ and easy to apply way. To achieve this goal, the project implemented to the educational field an innovative technique named Discrete Choice Modeling (DCM).
2)Title: “Ο ρόλος του ρυθμού ανάπτυξης προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων στον εντοπισμό παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στον γραπτό λόγο και στη διαμόρφωση του μαθησιακού τους προφίλ». 2020-2021
The role of oral language skills developmental rate οn identification of children with learning difficulties in literacy and οn development of their learning profiles.
Director: Μανωλίτσης Γ..
Financier: ΕΔΒΜ103, Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές-κύκλος Β'
Description: Η εξέταση του ρυθμού ανάπτυξης της μορφολογικής και φωνολογικής επίγνωσης, του προφορικού λεξιλογίου και της ταχείας αυτοματοποιημένης κατονομασίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στο γραπτό λόγο από την Α τάξη στη Β τάξη του δημοτικού σχολείου. Βρέθηκε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των δεξιοτήτων του προφορικού λόγου διαφέρει μεταξύ παιδιών με διαφορετικά προφίλ μαθησιακών δυσκολιών και μπορεί να συμβάλει στην έγκαιρη ανίχνευσή τους.
This project examined under a longitudinal study the growth rate of early oral language skills of children with learning difficulties in reading and spelling skills assessed in the first two Grades of primary school. It was found that the growth rate of oral language skills differentiated between children with different types of literacy difficulties (LD) from the beginning of Grade 1 to the end of Grade 2 in the consistent Greek orthography.
3)Title: «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» με MIS 5035542. 2021-2023
Director: Πεντέρη Ε.
Financier: ΙΕΠ/Ευρωπαϊκή Ένωση
Description: Συμμετοχή στην επιστημονική ομάδα του έργου με τα ακόλουθα αντικείμενα: α) Εκπόνηση Νέου Προγράμματος Σπουδών και Υποστηρικτικού Υλικού (Οδηγός Εκπαιδευτικού) και β) Τεχνικές Προδιαγραφές Εκπόνησης Εκπαιδευτικού Πακέτου (βιβλίο μαθητή, βιβλίο καθηγητή και εργαστηριακού οδηγού όπου απαιτείται) για τα νέα Προγράμματα Σπουδών
4)Title: Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Αλληλοσεβασμού και της Διαφορετικότητας σε παιδιά Προσχολικής και πρώτης Σχολικής Ηλικίας (2019-2021)
Director: Νικολιδάκη Σ.
Description: Εκπόνηση προγράμματος, και εφαρμογής εργαστηρίων δεξιοτήτων στην θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: 1. Ανθρώπινα δικαιώματα, το οποίο περιλαμβάνει υποστηρικτικό υλικό (ταυτότητα του προγράμματος και οδηγός εκπαιδευτικού) και βασίζεται, κυρίως , σε αρχές και μεθόδους της φιλοσοφίας με παιδιά.
5)Title: MOV-UP - Early Childhood Education: Building sustainable movivation and value paradigm for life (2016-2019)
Director: Αμπαρτζάκη Μ..
Description: Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός χρηματοδότησης 580339-EPP-1-2016-1-BG-EPPKA3-IPI-SOC-IN). Σκοπός του προγράμματος ήταν να προσφέρει ένα επιμορφωτικό πακέτο, ένα σύνολο δραστηριοτήτων που θα προωθούν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής, πρώτης σχολικής αλλά και σχολικής ηλικίας, γι’ αυτό και απευθυνόταν σε νηπιαγωγούς και δασκάλους, όλους δηλαδή τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο γενικότερος σκοπός του προγράμματος ήταν να επιδιώξει την δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής, αναγνώρισης, ενσυναίσθησης, συναισθηματικής στήριξης και καλλιέργειας δημοκρατικών αξιών στην τάξη.
The MOV-UP project prepared a teacher training course program, which is built on the good practices of the partners and is intended to expand the skills of the teachers to develop the affective domain of their young learners (which deals with values, motivation and attitudes). The project steps on the premises that formation of sustainable motivation and value paradigm can be supported through Early Childhood Education by adequately trained teachers.